torsdag 26 maj 2011

Min prototyp


Här är min prototyp, den slutgiltiga produkten ska vara större, och ha ett coolt uppdrag där man ska utrota ett virus som sprider sig (bild 2, 3, 8 och 9)
Det är gjort i den kraftfulla kartredigeraren för Starcraft II, jag började med att utforma själva ön, och sedan så målade jag ut stranden på kanten. Jag la sedan dit träd. När jag gjorde det infekterade området så gjorde jag ett stort dött träd(bild 3, 8, 9) och målade runt den för att visa var det är infekterat. Jag gjorde också en stor sten i en stor grop(bild 1, 4, 5, 6) 
Det allra sista jag gjorde var att jag ändrade ljuset, det ser lite soligare ut och har en grön nysans.
Dem 3 sista bilderna visar hur det ser ut när man ser allting, dessutom så är dem 2 sista bilderna utan träden och stenen för att man ska kunna se lättare.
Jag tyckte det här temat var väldigt kul och hoppas att jag ska bli klar med den färdiga produkten.












1 kommentar:

  1. Hjälp vad häftigt!!! Detta kan jag nästan ingenting om....så hur ska jag bedöma ditt arbete? Jag ser att du har jobbat bra med skiss och att du har jobbat med skapandet av den visuella världen i många steg. Du har kombinerat digital bild med skiss med text och redovisat allt tydligt och snyggt i bloggen. Hela terminen har du löst bilduppgifterna på ett kreativt och skickligt sätt: nu höjer jag ditt betyg!

    SvaraRadera